Rynek aplikacji niezagrożony

Przychody o 20 procent w górę!

Wydatki użytkowników na aplikacje mobilne w 2020 roku wzrosną o 20 procent – informują analitycy SensorTower. W ciągu pięciu lat przychody w tym segmencie rynku mają wzrosnąć ponad dwukrotnie.

Podczas kiedy większość branż pogrążą się w recesji i musi redukować etaty, narzekać nie mogą deweloperzy aplikacji. Poddani izolacji mieszkańcy szukają ratunku przed nudą, odseparowaniem społecznym w aplikacjach rozrywkowych, edukacyjnych i treningowych.

Według prognoz Sensor Tower pandemia koronawirusa dotknie ten segment rynku w jedynie nieznacznym stopniu, a wydatki wewnątrz aplikacji mobilnych w 2020 roku wyniosą 102 mld dol. 67,3 mld dol. do końca bieżącego roku wyniosą wydatki użytkowników applowskiego App Store, natomiast 34,7 mld dol. wydadzą w Google Play posiadacze urządzeń z systemem Android.

Prognoza wydatków w sklepach App Store i Google Play w latach 2019-2024

Przed wystąpieniem pandemii analitycy przewidywali wzrost na poziomie 21 proc., co zdaje się potwierdzać, że działania marketingowe prowadzone przez marki będą dalej przynosić porównywalne zyski. Według prognoz wydatki na aplikacje mobilne mają systematycznie rosnąć, by w 2024 roku 171 mld dol. po wzroście o 15 proc. w porównaniu z rokiem 2019.

W swoich wnioskach Sensor Tower podkreśla, że segment aplikacji mobilnych będzie jedną z branż, która łagodnie przejdzie przez kryzys związany z koronawirusem mimo uwarunkowań makroekonomicznych mogących mieć wpływ m.in. na siłę nabywczą użytkowników i ich skłonność do wydawania pieniędzy na aplikacje.

Epidemia i związana z nią domowa izolacja będą miały znaczący wpływ na jeszcze jedną zmienną: liczbę ściągnięć i instalacji aplikacji mobilnych. Specjaliści szacują, że w 2020 roku ze sklepów Apple i Google zostanie pobranych około 140,3 mld aplikacji, co oznacza skokowy wzrost o aż 22 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Myślisz o wprowadzeniu nowej aplikacji na marketplace? Może to właśnie ten sprzyjający moment.