Instagram konkurencją Google Maps?

Instagram wprowadza rozwiązanie, które pomoże użytkownikom w odkrywaniu lokalnych biznesów.

Instagram wprowadza funkcję, która ma pomóc użytkownikom w odkrywaniu miejsc w ich okolicy. Funkcją mogą być zainteresowani właściciele restauracji, salonów spa oraz innych usług.

Najnowsza aktualizacja aplikacji pozwala na eksplorowanie na mapie lokalnych biznesów prowadzących swoje konta na Instagramie. By odkryć mapę, wystarczy kliknąć lokalizację znajdującą się pod username przy dowolnym poście lub story. Dzięki temu zostaniemy przeniesieni na nowy widok okolicy z widocznymi pinezkami i miniaturkami ostatnich postów lokalnych knajp, barów, sklepów oraz lokali usługowych.

Lokalne biznesy przeglądać można za pomocą widoku mapy lub listy, gdzie pod nazwą z podstawowymi informacjami będą wyświetlane trzy ostatnie/najpopularniejsze posty. Do mapy możemy dostać się również poprzez zakładkę „Odkrywaj” wpisując nazwę szukanego miasta lub regionu. Wybranie pozycji z listy przeniesie nas do widoku mapy.

By mapa spełniała swoją użyteczną rolę, możliwe jest stosowanie filtrów określających funkcję miejsca. Użytkownicy mogą łatwo wskazać tag precyzujący, czy szukamy kawiarni, parku czy miejsca do zwiedzania. W razie potrzeby, możliwe jest szybkie przełączenie się do aplikacji Google Maps lub Mapy Google w celu nawigowania do miejsca. Możliwe jest również zapisywanie lokalizacji do późniejszego przejrzenia w sekcji „Zapisane” z poziomu naszego profilu.

Instagram od lat jest jedną z najbardziej esencjonalnych platform dla promocji lokalnych biznesów. Jak nowa funkcja wpłynie na popularność platformy i czy pójdzie o krok dalej dodając możliwość oceniania i wystawiania opinii dla miejsc jak Google Maps czy Yelp – przekonamy się niebawem.